-
-
GBLV/Gemeentebelangen pleit al geruime tijd voor een innovatieve OV-verbinding naar The Mall zoals een monorail of zweeftrein. Deze duurzame vorm van mobiliteit kan bijdragen aan het verminderen van de parkeerdruk én het ontlasten van de toegangswegen, waardoor de leefbaarheid in omliggende wijken verbetert.
De recente uitspraak van de Raad van State maakt het extra urgent om nu na te denken over alternatieve, toekomstgerichte en duurzame vervoersoplossingen voor dit knelpunt in de gemeente Leidschendam-Voorburg.
In een artikel van Omroep West van 8 mei werd gemeld dat het bestemmingsplan rond The Mall is afgewezen omdat er nog geen ongelijkvloerse kruisingen op de N14 zijn gerealiseerd. Het realiseren van deze ongelijkvloerse kruisingen is een project van de Rijksoverheid, dat vanwege stikstofproblematiek on hold is gezet. De gemeente Leidschendam-Voorburg pleit al jaren bij de landelijke overheid voor een snelle realisatie hiervan.
Hans Peter Klazenga, raadslid voor GBLV: “Ook hier laat de Rijksoverheid de gemeente in de steek, en moet de gemeente opnieuw opdraaien voor problemen die de landelijke overheid niet oplost. Als lokale partij staan wij vóór het welbevinden van onze inwoners.”
Door: Nahira Martina
Foto: Toegezonden door GBLV,
AI-beeld, ter illustratie.