In samenwerking met Goede Doelen Boekenhuis Marianne en het Huygensmuseum hield Inge Duijsens een boekbespreking.

De boekbespreking ging over haar nieuwe ‘Vogelgids voor beginners’ en werd gehouden in het museum aan de Herenstraat 101 in Voorburg op donderdag 3 november.

Inge: "Mijn ‘Vogelgids voor beginners’ is net uitgekomen. Het boek vol paginagrote foto’s zal je inspireren om er op uit te trekken om de mooiste vogels van Nederland zelf te gaan zien. Het is een toegankelijk boek voor iedereen die van vogels houdt. Ik vertelde een paar persoonlijke verhalen over vogels die ik in mijn boek van 160 pagina’s heb beschreven en liet daarbij mijn foto's zien."

Vogelgids
In haar boek beschrijft Inge ook leuke weetjes over de meer dan 50 vogelsoorten en tips om de vogels te herkennen. Met aanwijzingen waar en wanneer je ze kunt tegenkomen. Naast vogels die het hele jaar in Nederland leven, zijn er ook soorten die je alleen in de zomer of de winter kunt spotten.

Etalage Boekenhuis Marianne
In Goede Doelen Boekenhuis Marianne heeft Inge met Marianne Knijnenburg en vrijwilligers van het Boekenhuis de etalage prachtig ingericht met werk van Inge en vogelboeken uit de winkel. Naast de Vogelgids ligt ook een exemplaar, opengeslagen bij de dubbele pagina met Inge’s unieke foto van twee grote bonte spechten op één boom. Een mooi toeval, want de specht staat ook afgebeeld op de boekenlegger van Boekenhuis Marianne (genoemd naar Prinses Marianne van Oranje Nassau). Daarnaast ook Inge’s nieuwe Vogelagenda 2023 en grote foto’s van onder andere een ijsvogel met een visje, een gele kwikstaart en een blauwe reiger met een grote vis.

Boekenhuis Marianne is gevestigd in de Franse Kerkstraat in Voorburg, op nummer 5A, en is vier dagen per week geopend, van woensdag tot en met zaterdag van 11:00 tot 17:00 uur.

(foto's: Iris Harms)

Inge Duijsens boekpresentatie 2