De Mall of the Netherlands heeft twintig nieuwe merken binnen weten te halen. The Mall krijgt onder meer een grote Nike-winkel. Volgens de projectontwikkelaar is de Mall daarmee voor 90% voorverhuurd. Goed nieuws, want de Mall opent over twee maanden al.

Nike opent een flagship store van 750 m². Het aanbod aan mode & accessoires in de Mall wordt naast de komst van Nike versterkt met de bekende modemerken JD Sports, Snipes, Guess Active Wear, Cast Iron, The Old Man en Olymp & Hades. Tevens komen er nieuwe winkels van Picture People, Studio Pets, Mica Beauty en Nijntje; de wereldwijde hoofdpersoon van de kinderprentenboeken van Dick Bruna.

Beleving
Wat eten en drinken betreft komen er eetgelegenheden van Laila, 8TEA5, YoYo, Pizza Roma, en Fat Phills. La Catrina zal een kiosk openen op het Dining Plaza dat vanaf heden de naam Eet Theater zal dragen. 'Het Eet Theater wordt een innovatieve ruimte met een uniek vormgegeven plafond, 10 restaurants met zitplaatsen, 7 kiosken en een mix van lokale en bekende eetgelegenheden.'

Voor wat wonen en interieur aangaat komen er naast H&M Home ook grote winkels van Goossens en Xenos. Ook voor de automobilist is er wat te doen: automerk MG gaat een belevingswinkel openen. Eerder al had het Zweedse Polestar getekend voor een winkel in The Mall.

Ondanks corona
Teun Koek, Project Director Westfield Mall of the Netherlands bij Unibail-Rodamco-Westfield:

“Ik ben trots op het team dat we in deze bijzondere omstandigheden prachtige merken aan ons weten te binden. De huidige situatie is niet gemakkelijk, maar gelukkig hebben retailers veel vertrouwen in een mooie toekomst voor omnichannel retail in Westfield Mall of the Netherlands. Covid heeft uiteraard effect op ons project, maar gelukkig niet alleen nadelig. Het is bijvoorbeeld interessant om te zien dat ‘thuis’ als gevolg van de lockdown steeds belangrijker is geworden voor consumenten. Wij zien dit terug in een toename van het ‘home’ segment met prachtige merken als Goossens, Xenos, Swiss Sense en H&M Home.”