De julianabaanWinkeliersvereniging De Julianabaan begint een online cadeauwinkel in een poging ondanks de maatregelen rond het coronavirus toch nog klanten aan te trekken. Vanaf woensdag kunnen klanten terecht op het 'Stay Safe'-platform.

Stay Safe platform
Vanaf 8 april kan men cadeaupakketten bestellen via de webshop van de winkeliersvereniging. Er is keuze uit het: ‘ik mis je opa en/of oma pakket,’ het ‘thuiswerk-pakket’, ‘borrelpakket’ en het ‘voor hem/voor haar pakket’. De pakketten bevatten voedselproducten van de winkels op de Julianabaan en gaan twee tientjes kosten. Daarnaast kan men ook de contactinformatie van de aangesloten winkeliers vinden om losse producten te bestellen.

De bezorgservice van het Stay Safe team gaat aanvankelijk de pakketten en producten één keer per week op zaterdag bezorgen. Als de vraag toeneemt wordt er vaker bezorgd. Niet onbelangrijk: de bezorgers krijgen een mondkapje, handschoenen en houden zich strikt aan de regels van het RIVM.

Omschakelen
Voortrekker van het initiatief is Arjan Elderson, eigenaar van de kledingwinkel Zoë & Max op de Julianabaan en directeur van projectmanagementbureau Ditio. "De wereld staat op zijn kop, maar niet stil. Hoewel dit geen periode is waaraan je wilt wennen vraagt deze periode wel wat creatief vermogen om na te denken over onze winkels," aldus Elderson. Volgens de ondernemer vergt de situatie waarvoor winkeliers zich gesteld zien drastische omschakeling en snel handelen. De uitbaters beseffen samen in hetzelfde schuitje te zitten en hebben de handen ineen geslagen om zo toch nog omzet te maken. "In één dag hebben we een platform gebouwd en zijn vrijwel alle winkeliers aangehaakt."

Steun de lokale ondernemer
De opbrengst van de pakketten gaat volledig naar de ondernemers, stelt de winkeliersvereniging. Binnen Leidschendam-Voorburg is de bezorging gratis, buiten de regio kost het bezorgen €4,95.

Elderson: "Samenwerken en creatief omgaan met uitdagingen is in deze tijd extra hard nodig. Een digitaal platform als dit brengt de ondernemers dichterbij elkaar. En niet alleen de ondernemers: door een persoonlijk bericht achter te laten in het pakket kom je ook dichterbij opa en/of oma!"