Op donderdag 23 juni heeft Jaap Bierman, algemeen directeur, het startschot gegeven voor de campagne Stap in de Zóóómer met HTM.

Met de campagne wil het bedrijf de inwoners van de Haagse regio verleiden om deze zomer met tram of bus naar Scheveningen en Kijkduin te reizen. Begin april hebben HTM’ers van allerlei afdelingen bij elkaar gezeten en maar liefst zo’n 200 ideeën geopperd die ertoe moeten bijdragen dat mensen weer gebruik gaan maken van het OV. Uit al die ideeën is een selectie gemaakt, die tezamen komen in de campagne.

Reizigers terugwinnen
Sinds de uitbraak van de coronacrisis is het aantal reizigers in bus en tram sterk afgenomen. Inmiddels vervoert HTM weer zo’n 80% van het aantal reizigers in vergelijking met 2019. Om ervoor te zorgen dat dit aantal verder stijgt probeert HTM op allerlei manieren het reizen met tram of bus aantrekkelijk te maken. Eerder dit jaar lanceerde HTM bijvoorbeeld de Meivakantie Kinderkaart waarmee kinderen tot 13 jaar voor 1 cent de hele dag konden reizen met tram of bus. Die actie was een succes. HTM verkocht in die periode zes keer zoveel kinderkaartjes als in de meivakantie van 2019. En bij ieder verkocht kaartje reisde tenminste één betalende volwassene mee. Met de zomercampagne vol humor en zomerse taferelen wil het bedrijf niet alleen mensen verleiden mee te gaan, maar hun reis ook echt een beleving te laten zijn met een glimlach op het gezicht.

Bikinilijn 2.0 en Stap in de Zóóómerbus
Over een ding was iedereen het eens: de bikinilijn tram 1 moest er weer komen. De GTL tram 3121 is voorzien van strandbeelden en woordgrappen. In de tram zijn stickers aangebracht, hebben de omroepen op een aantal halten een zomers tintje én is er strandgeur te ruiken. Op de route van bus 22 komt de Stap in de Zóóómerbus te rijden met een soortgelijk uiterlijk als de tram. Ook hier zijn stickers in de bus aangebracht en klinken op een aantal halten zomerse omroepen. Bijzonder aan deze bus is dat op het dak een sticker met strandslippers is aangebracht. Die kunnen alleen inwoners zien die op de 1e etage of hoger wonen.

Strandhalten
Vanaf de halten Hollands Spoor, Den Haag Centraal en Leyenburg vertrekken diverse bussen en trams naar Kijkduin en Scheveningen. Om daar de aandacht op te vestigen heeft HTM de halten van een zomers uiterlijk voorzien door het plaatsen van grote objecten op het dak tot een volledige bestickering ala bikinilijn van de abri. Nog eens 18 andere halten zijn voorzien van een zomerse sticker ‘Vanaf hier .. minuten naar het strand.’

Zóóómer groepsretour
Via de HTM Ticketapp kan een Zóóómer groepsretour worden aangeschaft. Voor 8,95 euro reis je met maximaal 5 personen heen en terug. Dit retour is geldig in alle trams en bussen van HTM.

De Stap in de Zóóómer met HTM campagne duurt van 23 juni tot en met 30 augustus. Kijk voor meer informatie op www.htm.nl/zomer.

Bikinilijn 02
                                                             De Zóóómerbus

Bikinilijn 03
                                                            Officiële stratschot door HTM-directeur Jaap Bierman

Bikinilijn 04
                                                            Exterieur Bikinilijn

Bikinilijn 05
                                                            Exterieur Bikinilijn

Bikinilijn 06
                                                            Tjjerd Spoor (Omroep West) interviewt HTM-direceur Jaap Bierman
 
Bikinilijn 07
                                                            Interieur Bikinilijn

Bikinilijn 08
                                                            Interieur Bikinilijn

Bikinilijn 09
                                                            Interieur Bikinilijn