ChicKing, een keten van fast-food restaurants, zal per 2021 voor drie jaar naamsponsor zijn van de Haagse T20 Cup.

De Haagse T20 Cup is de reeks traditionele openingswedstrijden van het cricketseizoen , waaraan naast VCC ook HBS, HCC en Quick meedoen. De franchise opent binnenkort in de Mall of The Netherlands zijn deuren en wil onder andere op deze manier aan zijn naamsbekendheid werken.

De laatste voorbereidingswedstrijden voordat de competitie begint -voorheen de Muntaz T20 Cup- staat al sinds 2014 op het programma. De clubs die allen op het hoogste niveau spelen in het T20 format, strijden al jaren om de eer de beste van de regio Haaglanden te zijn. Dat hopen ze vervolgens ook in de reguliere competitie te bewijzen.

Het is inmiddels een serie gerenommeerde voorbereidingswedstrijden, en ChicKing verbindt daar graag voor drie jaar zijn naam aan. De franchisenemers Ali Qasim en Rehan Waheed daarover: “Met de opening van het vierde filiaal van ChicKing in Nederland zochten we manieren om aan onze naamsbekendheid te werken. Omdat we allebei cricketliefhebbers en -spelers zijn, hebben we de verbinding gezocht met VCC. Wij denken dat we op deze manier mooie exposure voor ChicKing kunnen realiseren.”

Naast de naamgeving van de reeks wedstrijden zal ChicKing, zal ChicKing ook als shirtsponsor (op de achterkant van het shirt) van VCC 1 en 2 op gaan treden. Bovendien zal het bedrijf een aantal keer de lunch verzorgen bij wedstrijden en krijgt het een reclamebord op het sportpark Westvliet.

Voorzitter Kobus Nel van VCC: “Natuurlijk zijn wij enorm blij dat bedrijven in deze voor clubs spannende tijden, er voor kiezen om via VCC een aantal van hun marketingdoelstellingen te verwezenlijken. Wij kijken er naar uit om in de komende jaren de warme band met ChicKing verder te verstevigen, zodat beide partijen volop rendement uit het sponsorship kunnen halen”.

Bron: VCC